Tillbaka från en helt fantastisk resa, del 2

 Femte dagen Söndag den 17/8
Efter en väldigt sen lördag så vaknade vi ändå vid 9 tiden gick ner och åt frukost och blev upphämtade av pappa och hans vän vid 10 tiden. Vi åkte då mot ett annat hotel som låg ganska nära vårat. Pappa hade nämligen börjat prata med en tysk kille på bussen mot alanya och han bärettade då att han inte gillade det vanliga turist livet. Så han och pappa skulle dela på kostnaderna på bilen och då fick han och hans tjej och barn också följa med på våra äventyr. När vi hade hämtat upp den tyska familjen åkte vi vidare till vårt första stopp väldigt långt bort från alanya, en romesk stad. Det var något jag önskade få se i Greklad men så fick jag se det i turkiet det var underbart jag kunde inte sluta le en ända gång under dagen. Vi tog en massa foton och doppade fötterna i havet. Det fanns underbar shopping där med. Men vi handlade bara armbad till barnen hemma, 25 st för 1 euro. Efter att vi besökt denna underbara plats åkte vi vidare till ett jätte fint vattenfal där man kunde bada. (Det gjorde vi dok inte var svin kallt), men det var fint att se. Vi åt också lunch där det blev ny bakat tunt bröd som dem viker och lägger i riven potatis,pärsilja, och feta ost. Det har säkert något namn men jag vet ej vad det heter. Det var jätet gott iaf, och efter maten ville pappas kompis Hippen visa oss en fin långgrund strand som låg en bit där ifrån. Vi åkte dit och badade, den var så mycket finare än alla stränder jag badat på tidigare. Vi låg och njöt på stranden till sent på kvällen och sedan bar det hemåt för tyskarna och vi fortsatte vår dag i Alanya city där vi åt gillmix och kollade runt. Det blev en lång dag så när vi äntligen kom hem vi 2 tiden var det en drink som vi inte kunde motstå och sen sängen.

   
   
 

Sjärte dagen Måndag 18/6

Jag och Jaime orkade knappt öppna ögonen den här morgonen, när vi insåg att kl kvar halv 11, pappa skulle komma och hämta oss nu, så det var bara att hoppa upp ur sängen klä på sig nått snabbt och åka i väg. I dag hade vi planerat att åka båt men det ville inte envisa tysken utan han ville bjuda med två vänner som inte fick plats i bilen så plarena blev förstörda. Vi åkte och badade på en annan underbar strand istället, medans hippie låg hemma och sov han hade rökt för mycket grönt igår så han hade inte ork att följa med oss på morgonen. På stranden var jag och Jaime själva för mästa delen vi var i vattnet och snorkla. Och det var skönt att få vara lite off med han. För vi hade trots allt bokat vår resa långt innan pappa kom in i bilen och vad vi planerade var en dag med varandra inte fler. Men så blev det och jag ångrar det inte! Men det var skönt att få vara med min älskling ensam med. på stranden åt vi vår köpta frukost och bara solade, äntligen fick vi lite tid att steka. Vid 5 tiden ungefär åkte vi vidare för att lämna av tysken som redan lämnat av sin familj men kommit tillbaka. Efter att vi lämnat av honom så åkte vi och handla vi hade bestämt att göra en grillkväll hemma hos hippies mamma uppe på berget. Jag och Jaime marinerade kött och gjorde sallad, och det var verkligen kul och och trevligt den kvällen. Tyska familjen var där med. Men jag och jaime var inte så glada på dem, vi tyckte att dem var snyltare och bara var envisa och otacksamma! Men vi hade mysigt tillsammans med pappa, hippie och hippies mamma. Vid halv tolv tiden var vi där i från lämnade av tyska familjen och åkte mot stan för att kolla lite i äffärerna innan festerna skulle börja på ritkigt i alanya. Jaime hittade en jätte fin Klocka men jag hittade noll. Tiden gick , man pruta och kämpade med priserna och sen blev kl för mycket dags att åka hem och vila upp sig för ytligare en dag. Men denna gång bara med Jaime. <3

  
 

Sjunde dagen Tisdag 19/8

Denna dag var som sagt min och Jaimes ensama dag äntligen efter tre fullspekade dagar behövde vi få vara ensamma, och det var jag tvungen och säga till pappsen så vi fick den sista dagen som vi ville. Vi vaknade till tio och gick ner och åt lite frukost vid standens bar, eftersom vi missat frukost buffen. Sedan drog vi oss ner till stranden låg och myste och njöt av vågornas mjuka ljud. Men det gick inte att ligga still det var för varmt. Man fick huvudvärk och kände sig besvärad så efter ett till försök i vattnet som inte var så svalande trog vi upp till hotelet för att bada i polen i stället! Det gick bättre:) Jag och jaime låg i vattnet hela tiden det var underbart att vara ensamma! Jag njöt verkligen av sista dagen! Och när vi kände att det räkte gick vi upp för att börja packa för morgon dagen. Men efter bara snudd vid kudden somnade vi. När vi vaknade var det för sent, vi skulle möta pappa vid halv sju han ville ge mig en pressent och jag sa att vi kunde äta en sista middag ihop. När han entligen hämtade upp oss en halv timme sen, åkte vi mot stan. Vi kollade runt i äffarer en sista gång och hittade lite små saker, två par jeans och en klänning som inte hade något speciellt märke. Jaime hittade också ett par sommarjeans och en till klocka. Vi köpte också lite te och kakor till svärmor och mamma. Pappa hade också köpt ett jätte fint guld armband till mig och i samma äffär köpte jag ett enklare till Mathilda som fyllde 18. Efter allt tittade i äffärerna var vi trötta, så vi satte oss ner vid en mysig resturang och åt väldigt god grillad mat och turkiskt bröd. När kvällen började dra mot sitt slut gick vi till hamnen och mötte Hippie och sa hej då till honom, han satt på en mysig båt med en vän och där fastnade vi en stund.  men sen var det dags att dra sig hem. Innan vi gik fick vi ett varsitt halsband av Hippie som han gjort själv. Det var jätte vackert, jag blev så rörd av hans underbara sätt att vara att jag nästan tyckte det var jobbig att säga hej då. Sen skjusa pappa oss hem och där sa vi också ett värligt jobbig hejdå. Han beundrade oss till 110% och sa hur glad han var att jag var i bra händer osv. Det var kulo höra även fast jag inte skulle bry mig om vad han tyckte. Natten tillbringade jag och jaime med att packa och sedan drog vi ner till vår kära lobby och drack till vi kände att det räckte. Resan var slut i morgon kl 8.40 skulle vi hem. Och första gången på länge så kändes allt perfekt jag hade äntligen mött den man som var min pappa han som varit mitt tumrum väldigt länge. Jag hade varit på en underbar semester med min underbara pojkvän. Jag var lycklig!

  
  

Sista dagen Onsdag 20/8

HEJ DÅ TURKIET



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0