Tillbaka från en helt fantastisk resa!

Vet inte var
jag ska börja någonstans, det finns ingenting som kan beskriva den här resan i Turkiet med rätt ord, men skulle jag försöka skulle jag andvända "SE VÄRLD". Det gick ingen dag utan att vi gjorde något, alla dagar var fullspekade med grejjer att göra och hotelet Beach club doganay var bland det finaste jag sätt, de hade något för alla! Jaimes och min favorit plats var lobyn där satt vi varje natt och drack gratis drinkar. Det var över min/våran förväntan allt var överdrivet bra. Maten var något som vi trodde väldigt lite om man den var också underbar.



Första dagen Onsdag 13/8
Vi kom fram till hotelet runt halv fyra tiden om jag inte minns fel. Det första vi gjorde var att se om kring i vårt fina rum, det var som den dröm! efter att vi pakat upp våra grejor och chekat in drog vi ner till pol baren och tog något att äta och dricka. Dagen tillbringade vi på hotelet kollade vad dem hade och erbjuda osv. Senare på kvällen var det middags buffe det vi tänkte då var okej "vikingline nummer två" Men verkligen inte det var så mycket fräshare och mycket mer utbud bara sallads buffen var över tio meter lång, dem hade Italiensk mat för dem kräsna, fisk buffe och turkisk mat. Vi ville ju testa lite av allt, så när vi satte oss ner för att äta så hade vi två talrikar var! Det var PINSAMT alla runt om krig hade tagit måtligt med mat medans vi bombade våra talrikar. Och då var vi inte halv klara med allt vi ville prova. HAHA. Men de fick bli en annan dag för vi blev för mätta. Efter maten sov vi en stund vi hade trots allt gått upp kl 4 på morgonen för att åka mot arlanda. Kl tio turkisk tid vaknade vi igen fixade i ordning oss och gick ner till lobbyn. Där blev alla drinkar testade i fleeera omgångar. Dem som fick bra betyg var pinacoladan, beylis och ölen. Drinkarna var ej dem bästa. Vi pasade också på att kolla in på strand clubben vårt hotel ägde. Första natten var den natten, då både jag och Jaime blev fööör fulla. det blev säng dags vid 5 om jag inte minns fel.
 


    


 

    Hej då REGNIGA SVERIGE                                             Äntligen framme!

                                                                                               
 

Andra dagen Torsdag 14/8
Efter en kort sagt pratglad kväll vaknade vi kl 8 på morgonen och drog ner för att äta frukost och njuta av solen och av värmen! Frukosten är ju som dem flesta vet jätte bra på hotel. Men de här slog nog allt det fanns inget som dem inte hade! Stranden som var hotelets egna var inte bland den bästa men det gick! Stenig strand och lite väl höga vågor. Men jag gillar när det är stening då bli man inte smutsig, så det var posetivt ändå=) vi låg på stranden en stund men det var föör varmt, värmen i Turkiet är väldigt fuktig det rann svett ordagrant om oss jag tror jag inte sätt en mäniska som svettades så mycket som mig själv! Hur som helst var det världigt varmt. Och efter att vi hade solat och svettats så gick vi upp för att fixa i ordning oss vi skulle nämligen åka till  Alanya city och handla senare. Och innan det skulle min kussin komma förbi och hälsa på en liten stund! Det var skiit kul och träffa henne verkligen en underbar människa men tyvärr glömde jag ta bilder på just detta ögonblick. Det blev ett ganska kort möte och sen drog jag och Jaime i väg till stan. Men när vi väl var där var det en liten besvikelse dem hade inget bra utbud av kläder otroligt bra kopior men när man tog upp tex ett par jeans som såg bra ut så hängde dem bara ner till. Så denna shoping dag blev lång men utan kassar i händerna. Vi tänkte att det kanske är bättre och vänta tills vi träffar min pappa för han kanske känner till de bra ställerna. Kvällen tillbringa vi än engång på hotelets myssiga lobby och drack oss denna gång måttligt fulla på Baylis och wisky!

    


Tredje dagen Fredag 15/8
Efter ännu en lite för mycket dricka natt så var vi uppe kl 8.30 åt frukost och redan vid halv 12 var vi på väg till min kusins hotel i Side. Resan tog ungefär med buss en timme och väl framme på hotelet så fick vi inte komma in. Hon svarade inte på telefonen och av några dumma säkerhets skäl fick vi inte komma in. Så det var bara för oss att ta en taxi tillbak till bussterminalen och åka hem. Det blev en stekar dag för oss vi låg på stranden hela dagen och bara svetades! Haha mysig? Och sedan som vanlig upp och fixa sig ner och äta och så fastnade vi där vid lobbyn och drack igen.. Vi kände inget behov över att festa så vår fest fick bli där. vi var också en del den kvällen i spel rummet och körde biljard!och sen köpte kort och spelade till tidigt på morgonen! sen var det dags o sova. Vi skulle nämligen träffa pappa tidigt på eftermiddan dagen där på. Närvöst slöt vi våra ögon och somnade!

  
                                 

Fjärde dagen Lördag 16/8
Jag sov inte bra den här natten, drömde en massa konstiga drömmar om hur mitt och pappas första möte skulle vara. Så vaknade än en gång vid 8 tiden gick ner och åt frukost gick upp och fixa i ordning oss lite och väntade på honom. Vi hade först sagt att han skulle komma tidigt på mogonen så vi att och väntade på han väldigt länge för han kom inte förens vid ett tiden. Lite stört eftersom vi missa en del sol för det. Men tillslut kom han! Det ringe på telefonen och det var han. Jag trodde jag skulle dö, hela magen vände sig och jag ville bara vända på klaken och gömma mig under täcket! men vi gick ner till reseptionen och han stod där också jätte närvös. Jag gick fram till honom och kramade om honom och så var späningen borta, jag låtsades som det iaf. Vi satt och prata alla tre ett tag dem drack öl och jag cola vågade inte ta något annat. Efter en timmes med nervösa ord så tog vi bussen mot alanya vi skulle möte upp pappas kompis som bodde där. Och eftersom pappa bara varit i Alanya en gång tidigare fick han bli vår privata guaid dem komande dagarna. När bussen stanade stanna vi på en plats som jag och jaime tidigare pratat om. Vi skulle upp på berget där bara några få hus låg. Pappas väns mamma bodde där och det var också där pappa skulle bo. Vi kommer upp och möts av en jätte söt turkisk gammal kvinna som bjuder oss på hennes odlade druvor. Vi förstod inte varandra så bra men vi tackade och log och det räkte. Pappa och hans vän gick sedan i väh för att hämta bilen vi skulle hyra och under tiden så hjälpe jag den gamla kvinnan att laga turkiskt bröd! Pappas vän var en väldigt speciel människa men det viste vi inte mycket om än så det ska vänta till senare. Det ända vi förstod var att han rökte mycket mauriana det låg en hel tidning öppen med grönt skräp på. och det var lite lustigt tyckte vi!  När dem väl kom tillbaka åkte vi i väg Pappas vän skulle visa oss en väldigt speciel plats. Vi åkte mot alanya city och upp på en berg där en stor lysande mur fanns det  var ett slott som för 2000 år sedan var en plats där man försvarade stan med pilar och bomber. Det var bland det finaste jag sätt, och det var exakt det här som jag och jaime ville göra vi ville se Alanya med andra ögon! När vi trodde vi var på väg hem så åkte vi i stället till ett hus som låg exakt vid slottet! det huset var Pappas väns hus! Det var nu vi fick veta vem mannen igentligen var. Han är en hippi med både peac och fjäril på armen och desutom är han konstnär hela hans hus var fullt med vackra konstväk skapade av han och hans hippi vänner. Denna man är en av dem rikaste i hela turkiet, men skiter i pengar totalt alla i hela stan visade oss respekt vid hans sida. Han var underbar men konstig! Kvällen tillbringades där och sedan var det hem och spela lite kort dricka ett par drinkar och sova.

  
  
  
  



                                                                                                                                                                         


Kommentarer
Postat av: Dilek Isabelle

as snygg klänning! var har du köpt den?:)

2008-08-29 @ 23:48:36
URL: http://izmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0