JAG GLÖMMER DIG ALDRIG

Först jag jag börja med och berätta om dagens roliga saker! Jo det är faktikst så att jag låg i sängen fram till kl ett i dag, sedan har jag praktiskt taget bara legat i sängen, fram tills då jag skulle ta tåget in till stan. Jag Kim och Hedvig var ju på make ups stores migel kväll på götbacken det var faktikst jätte trevligt de bjöds på rött vin och lite jul godis. och en varsin persent fick vi med oss hem också då vi handlade våra små saker. Jag köpte bara ett riktigt fint läppglas i rött, hade velat handla lite från varje hyll plan men eftersom jag har tre nya klänningar hemma så är kontot tömt. Fransklänningen lämnades aldrig tillbaka ska säljas på tredera i stället jag tror jag får mer ut av den där! Jaime och jag bestämde oss också i sista minuten för att gå på lucia movie night i morgon som början kl 23 i vällingbys SF och slutar någon gång vid 6 tiden på morgonen. Kim och Sam ska också dit kanske blir att vi sitter i hop.
I morgon är det även bowling och pizza med jobbet så det innebär lite stress för min del om jag ska hinna, vilket jag ska! Man vill ju ha bra platser så det blir då ingen öl med jobbet efter maten, men men dte kommer fler tillfelen för det!


Ja som ni kanske förstod så åkte jag inte till minneskunden i dag, dels för att jag inte hittar dit och dels för att jag inte kände för det. Det kändes som om jag bara skulle åka dit utan någon speciel anledning jag menar det finns ju en anledning men det kändes som om jag "tvinga" mig dit. Jag saknar inte min morfar mera för att jag åker dit och dessutom ville han inte ha en grav just för att han då viste att man skulle vara tvungen att hälsa på just där. Minnes lunden är underbar men jag vet att han är här i min närvaro ändå och jag är nog den ända släkten som finns i stockholm som besökt den efter begravningen, så någonstans var det väl bra att det blev en minneslund bara. Jag tände i stället ett ljus hemma.

Hur som helst så tog jag en lång dusch i morse då jag faktiskt fick mörlighet att tänka i lung o ro om allt som jag och morfar faktiskt gjorde tillsammans! Jag glömmer aldirg våra underbara grill kvällar, jag skulle alltid göra salladen och dippen och morfar skötte grillen, han lagade världens bästa kött! Han var bäst på det och vi älskade ju stark så det var ett måste i våra dipper! Något annat morfar var bra på det var att laga fisk gryta sista gången jag åt med honom har jag för mig att det var hans speciella fisk gryta hemma hos honom, eller så var det kött vilket fall som helt var han grym på dessa två rätter!

Morfar skulle alltid försvara mig jag tror att han fortfarande är min skyddsängel jag hoppas det iaf. För han höll mig alltid tygg. Den sista tiden innan han försvann kom vi faktikst riktigt nära varandra, för i tonåren så är det ju aldrig lika kul att gå hem till morföräldrar och liknade, man är häldre ute. Men som tur var tog vi upp kontakten och blev närmast än närmast! Jag åt midag hos han ett anatal gånger tillsammans med Jaime och själv. Jag minns varje blick han gav mig. Han följde med på mitt sista utväkligssamtal i skolan och tog verkligen hand om mig. Vi blev nog närmare än vad vi var när jag var liten. Pratade om livet och om famtiden och om hur glad han är att jag klarat mig i genom alla jobbiga år i skolan. "Nu är det bara ett år kvar Carro, det klarar du, du är ju den bästa som finns". Och det gör jag jag kommer klara allt med morfar i tankarna. Min älskade morfar. Ja han har inte gjort det lätt när han lämnade oss här på jorden det fanns liksom mycket kvar och se, inte bara min student och min framtid utan mammas underbara liv, morbrors förhållande som trots allt blev helt igen och alla andra barn barns framtid det finns ju så mycket han inte kunnat dela med oss, det är så jävla orättvist. Julen kommer nog vara lika jobbig det här året, men på något sätt så ser jag ändå fram i mot den. Vi har gått igenom ett jävligt bra år, familjen är återigen samlad och inga är osams, jag har börjat jobba och tagit mig igenom mina egna problem, Jaime och jag ser framåt och klarat ett till år tillsammans. Vi är lyckliga och vi fick möjlighet att lämna 2007 bakom oss. Detta år har trots allt varit bland det bästa, men mycket från 2007 har ju självklart följt med som morfar han är med och kommer alltid vara det.


Nääh nu måste jag sluta min brun utan sol kommer att bli helt förstörd tårarna vill bara spruta ner nu. GOT NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0