JAG LEVER

Jag har haft en fantastisk helg! I lördags så vaknade jag och Jaime vid 11 tiden, och slutförde som sagt städningen som jag påbörjade i fredags. Sedan så åkte vi mot stan och till Gröna lund, där fanns det inte mycket till julmarknad men vi fick mörjlighet att löjla oss lite=) Vi spelade en massa spel och tog lite lotter det var jätte mysigt! Jaime försökte vinna en nalle till mig där det stod "jag älskar dig" Men vi lyckades inte. När vi ansåg att tillräkligt med pengar hade gått åt till spelande och lotter då vi ändå inte vann något, så passade vi på att gå till skansen där fanns en riktigt jul marknad, saken var bara den att det var en timme kvar till det skulle stängas och vi tyckte de var onödigt att betala 75 kr för en timme. Så vi åker dit någon annan helg i stället det ska tydligen vara jätte fint.


Men vi var trötta efter allt på Gröna lund så vi besluta oss för att gå på dem små julmarknaderna först den på kungsträdgården, den var inge vidare måste jag säga. Vart är alla smak poven?! Sergel torg deremot tyckte jag var ganska så bra, fanns en massa gott att smaka och även lite roliga saker att handla om man hade velat. Vi köpte bara hem lite oliver till kvällen.


När vi var hemma så skulle Jaimes pappa firas, sykon och syskonbarn kom och det blev en massa tappas som bland annat små chorizo, mozarella och tomat, feta och oliver olika salami sorter och skinka, natchos med mera. Mm ta mig tillbaka. Tårta blev det självklart också och jag som inte "gillar" tårta tjockade i mig en bit ändå.Klockan tolv var det dags för Jaimes älsta syster, man och barn att dra hem till de nya radhuset. Vi förljde med. Hemma hos dem blev det film och te. Jag och Jaime somnade sen sött uppe på "vinden". Hmm det var mysigt de . Som ni hör hade jag en underbar helg med han jag älskar mest i världen.


Även dagen i dag har spenderats tillsammans med honom. Vi har varit med hans syskons barn och medans de spelat fotboll har jag pluggat. Nu är vi hemma och har precis kollat på Matrix som var en läxa i filosofi. Ska strax sova, svenska lektionen är plaserad som vanligt i morgon vilket innebär lååång dag. Funderar på att åka hem efter och bara plugga. Känns skönare o göra de hemma, spanska kan jag ta igen nästa termin. De andra är viktigare.

I dag firar vi 17 månader, jag älskar dig mer än livet amore!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0