Till Mamma

Ja du mamma, nu får du det inlägg jag inte hunnit med och skriva. Men det sitter i mitt hjärta och hjörna hela tiden. Du är en underbar person och jag skulle inte vilja byta dig mot något i världen. För mig är du den största förebilden, och jag beundrar verkligen din styrka! Du var inte alls gammal när du födde mig och trots all ilska som kom upp från folk i din omgivning, när du valde att behålla mig med en man du inte kännt särskillt länge så gjorde du det som kändes bäst för dig. Och du tog det stora steget och blev mamma. Inte bara mamma utan också ensamstående mamma med inte världens bästa inkomst. Du lämnade det galna livet utanför och valde att ta hand om ett liv. Vilket jag beundrar dig för. Du var trots allt inte äldre än 21 år? Med tillslut morfar på din sida, växte du om inte jag minns fel och blevvärldens mognaste och modigaste kvinna. Mig släppte du inte för något och du har alltid tagit mig i första hand. Jag är glad att du är just min mamma och ingen annan, och jag vill att du ska veta att jag verkligen beundrar din styrka genom allt! Jag behöver inte dra upp allt som hänt i vårat liv, det är för inväcklat men du vet vad jag mennar! Genom åren har vi verkligen haft våra tjafs och jag kan med dåligt samvete säga att min tonårperiod måste fått dig att må skit. I dag tittar jag tillbaka och skrattar samtidigt som jag skäms. Vilka tjafs vi haft och vilka ord vi sagt till varandra. Det är sjukt att man kan tjafsa så mycket med en person som man verkligen älskar mer än allt annat. Men du höll ut och lät mig ha mina utbrott och med tiden fick vi båda det som vi ville? Efter den helvetiska perioden så blev vi bästa vänner vi gjorde allt tillsammans semestern i Turkiet var bäst du och jag tilloch med tjuvrökte för morfar. Vad sjuka vi är. Och väl hemma i Sverige var du plötsligt en i vårat tjej gäng. Både med mig och min syster har du varit ensam och du är verkligen väld en midalj för allt du gjort för oss. Nu bor vi på 50 mil(?) ifrån varandra och jag måste säga att det både gjort oss gott och inte alls lika gott. För jag saknar dig som fan! Jag saknar att vara iriterad på dig på morgonen, jag saknar att ta en cigg med dig så där på kvällen, jag saknar att titta på film tillsammans med dig, jag saknar att snacka massa tjejsnack med dig om allt möjlig. Jag saknar helt enkelt din närvaro på ett helt annat sätt än vad det var förrut. Jag är jätte glad att du entligen hittat en man du kan tänkas dela resten av ditt liv med och jag är jätte glad för det liv ni byggt upp tillsammans. Men jag kan inte mer än önska att du och din man och min syster tig erat pick och pack och flytta tillbaka till Stockholm! Även fast det kanske inte skulle leda till att jag flytta hem igen så skulle vi iaf kunna träffas flera gånger i veckan! Jag vet att du känner som jag så snälla få framsjärten att ta sitt jävla jobb och stoppa upp det i ärslet och kom hit hela bunten för jag saknar faktiskt dig och jag behöver dig här!
Jag älskar dig mammsen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0