CHILI CON CARNE

Det är såå tråkigt att plugga jag vill bara att det ska vara slut nu!!

Idag gjorde jag Chli con carne, har aldirg lagat det tidigare men det blev hur gott som helst så här gjorde jag.

400 g köttfärs
1 gul lök
1 grön paprika
1 röd paprika
1 halv burk tomat och basilka sås.
1 st köttbuljong och 1 dl vatten
mxikansk krydda efter smak
2 vitlöks klyftor
1 burk vita bönor i tomatsås (men jag tog all sås nästan)
Persilja
Knorr chili kon carne pulver



Bryn lök,paprika,vitlök i en panna, tillsätt köttfärs - krydda. Häll i tomatsåsen, buljong och knorr chili con carne pulver samt 3 dl vatten. Låt koka på låg värme i 45 minuter. Tillsät tillslut bönorna och persilja låt koka yttligare 10 minuter, smaka av och krydda mer vid behov!

Servera med ris och en grön sallad eller bara med natchos och sallad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0