SANTIAGO TILL VALDIVIA

Nu har vi lekt klart i Santiago för denna gång, har träffat en hel del underbara människor och som tur är så finns det ju facebook. Alla har verkligen tagit emot oss med öppna armar och vi har fått se jätte många fina platser på kort tid. I dag t.ex så var vi i ett köpcentrum som låg en hel tunnelbannelije bort. Med andra ord ca 45 minuter med tunelbanan. Det var så stor kontrast på folk och omgivning. Så som man pratar om USA att det är stor skillnad på rika och fattiga. Så var det i dag. Här där vi bor är det lite fattigt och alla husen har sin egen charm, folk bär lite enklare och faktiskt ganska tråkiga kläder. Jag känner mig som värsta supermodelen här i San Pablo men där vi var i dag smälte man in i mängden, husen var underbara och vara noga byggda. Man såg folk som städa på gatorna, det gör man inte här. Det var super nice. Men på något sätt trivs jag här där varje gata har sin egen skönhet. Men i morgon bär det av till Valdivia alltså södra Chile, lite kallare kimat men mycket vakert ska det vara. Så i dag blir en tidig natt för oss. Vi har tagit en massa bilder men har inte hunnit ladda upp dem ännu. Gör det snart!

God natt från en mycket glad Carro.

Spanskan kommer mer och mer jag fattar typ MYCKET.

Kommentarer
Postat av: Rebecka L G

Heey!

Hoppas ditt år börja bra.

Vad tycker du om mina nyårsbilder?

Ha det! ((:

2010-01-02 @ 15:07:44
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: Rebecka L G

Heey!

Hoppas ditt år börja bra.

Vad tycker du om mina nyårsbilder?

Ha det! ((:

2010-01-02 @ 15:07:45
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0