AJ

Vilken träningsvärk jag har varje del i min kropp värker även de delar jag trodde jag inte träna, det ända som kan röra på sig det är mina fingrar. I går var jag och Hedvig och testa på något nytt på Eriksdalsbadet- Body pump. Tillsammans med ca 20 andra och en jävligt biffig ledare vars muskler var gigantiska, så skulle vi utföra ett träningspass med skivstång och en massa vikter. Helt ärligt jag hade inte ens orkat hälften av det här 55 minuters långa passet om det inte vad för vår ledare, han var så himla peppande "kom igen nu tjejer det här klarar ni, det är bara ni i rummet inget annan- vi är monster vi klarar allt" haha rolig. Vi kämpade verkligen i varje minut och hela kroppen darra- det här liknade lite det som finns på friskis, skivstång ni vet? Men Body pump vad steget jobbigare.
Jag har inte tränat på väldigt länge men nu känns det verkligen som om jag kommit igång jag vill det här, det är kul. Jag är stolt att jag kom igenom det här passet- vi är krigare. Det här en verkligen något vi kommer fortsätta gå på varje torsdag!

Efter träningspasset så gick vi in i omklädningsrummet för att skrubba oss lena och fina, för att sen sola 20 minuter. Det förtjärnade vi- vad vi inte förtjärnade var det som hände påvägen dit. Jag och Hedvig valde att endast ta med oss våra nakna kroppar och ett par handukar upp till solariet. Vilket inte borde se så konstigt ut då det faktikst är en simhall, vi kunde ju haft bikini under, det vet ju ingen. Men på väg till solariet passerar vi gym och en massa äkel människor, pinsamt upp för trappan där är solarierna men vilka var de som vi betala för vi fatta ingenting stod där som fån i våra handukar och förstod inte hur man gjorde. Ovanför oss hör vi en ung kille i 20 årsåldern ropa "tjejer ni får jätte gärna sola men vi kommer jobba ovanför er så att ni vet". ÖH solarierna hade inget tak om man säger så, vilket innebär att killarna då skulle ha möjlighet att se oss. Nee det här var inte kul vi ville ju sola men hur fan skulle vi göra det med killarna där. Vi tyckte att de borde sagt något i kassan innan vi betala. De två solarierna som var längst bort från killarna var upptagna så de kunde vi inte häller använda, eller jo, nu var dem lediga och ut kommer en närmare hundra årig gubbe och en annan tjockis. Hedvig och jag titta på varanda och kunde ordagrant inte sluta skratta av frustration. Efter ungefär 20 minuter kommer en kvinna som arbetar där och säger åt oss att det faktist finns solarium för damer på andra sidan, dessa var ju för männen. SÅ där hade vi stått i 20 minuter på väg att gå in i en äklig gubbes solarie och sola när killarna kunde se på och så var vi på fel sida. Vi skämde verkligen ut oss. Skrattande springer vi där i från och jag kan lova att resten av Erikdalsbadet skratta också. Tillslut fick vi iaf plats i damernas solarier och fick lite färg, och det kändes underbart!

 
JAG OCH HEDVIG I IRLAND FÖR TYP ETT ÅR SEN

I dag ska jag inte till skolan ligger fortfarande i sägen har en massa och göra här hemma, ska tvinga mig själv att plugga och sedan städa så att det blir lite mysig för mig och Jaime här i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0