BARN KAN VARA SÅ MODIGA

Gud var skönt nu är jag hemma efter en rätt ansträngande dag på jobbet! Som sagt var jag och simma med Hedvig innan vilket var världigt skönt men mina ögon blev väldigt trötta efter ett tag vad skrivbordet. Hur som helst så kom jag ihåg att vara posetiv. Jag fick börja ringa på något nytt i dag ActionAid mitt uppdrag var att få de människor som köpt julgovor genom ActionAids webbplats att börja stödja varje månad som fadder till ett barn i något av de värst drabbade länderna Afghanistan eller Brasilien. Självklart fanns andra alternativ men dessa är de som roppar på hjälp högst just nu. Det är inte det enklaste uppdraget jag haft måste jaga säga det är ett svårt samtal som hanldlar om krig, konflikter fattigdom - om verkligheten. Många blir berörda men under Januari månad så är det svårt att säga emor den tomma plånboken och det förstår jag! Jag fick iaf ihop 3 faddrar och två Girlfriends. Genom att bli girlfriend bidrar man med ett valfritt belopp varje månad så länge man själv vill, man ger fattiga kvinnor och flickor en möjlighet att ta sig ut fattigdomen. Det gäller länder i Afrika, Asien och Latinamerika. Det man pratar om när man nämner Girlfriend är könsstympning. Viste ni att 140 miljoner kvinnor och flickor är könstympade i världen och varje år så blir det 2 miljoner fler. 17-22 procent av flicokrna ai delar av Afrika är HIV positiva. Mycket av det jag läste i dag berörde mig reällt. Jag är lycklig över att få vare en liten del av denna verksamhet jaghar hjälp världigt många barn runt om i världen att få en fadder. Jag tycker att jag bidrar. Men en dag, jag hoppas att jag känner att jag har råd när jag slutar på mtt jobb att bidra atomatiskt jag med. Omvärlden är inget man kan blunda för vi kan göra skillnad.

Barn kan verkligen vara modiga, tänk er själva barn som är födda i den mest hämska tillvaron och fattigdomen att dem ända kan känna hopp och våga drömma för en bättre framtid. Dem lyckas hålla sinna drömmar levande det kallar jag grymt. De ger inte upp, och det behöver dem inte för med lite hjälp så kan drömmar bli verklighet.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morgon är jag ledig från skolan tänkte städa lite här hemma det blir stökigt så snabbt! Sen så ska jag börja jobba lite tidigare typ vid 15. Det var inte så jobbigt när man väl kom igång. Vet inte om jag kanske pluggar lite på organisation och ledarskap också missa en del på lektionen igår. Hur som helst nu tänkte jag ta och ändra lite på mitt CV det blir ju aldrig av! Jag ska skriva ut dem på torsdag i skolan så jag måste sätta igång men jag är så himla dålig på CV. Det ska vara så persolnligt och om man vill att det ska väka uppmärksamhet så ska det vara speciellt också det är ju skit svårt och beskriva sig själv på ett seriöst men personligt sätt. Bläääää kan inte jobbet bara komma till mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0