LÖRDAG,SÖNDAG

Gud vad helgen gått snabbt dagarna bara flyger i väg och jag har knappt haft tid att ta det lungt, känns det som. Men jag har ju faktiskt sovit en hel del haha långa sovmornar =).

Det var Jaimes lediga helg så den var mysigt vi tillbringar så lite tid tillsammans på vecko dagarna så det behövdes! I lördags så vakna vi vid tolv tiden och efter frukosten så åkte vi väg till Willys i Rissne för att hanlda lite. Jaimes mamma åkte ju till Chile i dag och ska vara borta i fem veckor så det var menningen att vi skulle storhanlda, men de gjorde vi ju inte smarta oss. Istället handla vi så lite som möjligt för att slippa ringa taxi. När vi väl var hemma så började vi förbereda tacos för kvällen, Jaimes syster och man kom på middag för att säga hej då till mor och svärmor. Det blev jätte gott. Efter det så tjockade vi oss lite till och bakade en smulpaj me äpple i, det var ju hur enkelt som helst och alla tyckte den var god. Dok tycker jag att Vivi gör den godare. När kl började närma sig 11 så satte vi oss vid tvn och tittade på en dokumentär film som handlade om tiden då det var diktatur i Chile. Jag fattade typ halva filmen efter som språket var på spanska och texten på as svår engelska. Men det gick bra alla förklara hela tiden. Sen kom Jaimes andra syster och hennes familj och lämna över lite kläder som skulle med till släkt i Chile.

I dag så tog jag och Jaime en lång promenad till NetonNet i Vedesta det tog dubbelt så lång tid eftersom vi tappa bort oss helt i industrin. Men till slut kom vi fram och jag köpte en jätte fin present till mamma samt ett USB minne till alla mina bilder de får inte plats i datan längre så de älsta bilderna får vila där. När vi skulle åka hem efter vår långa promenad och vårt rotande i äffären så missa¨vi bussen.... Vet ni hur kallt det var att stå där i kylan i 20 minuter extra? Jag höll på o dö kan jag säga dig. Och när vi väl var i Barkaby så var vår buss tio minuter sen efter vår långa väntan och när vi var framma i Akalla så var vår buss till hjulsta för tidig så vi åkte till kista och höll på att missa bussen en gång till. Men vi kom hem till slut och jaime lagade en jätte god fisk sopa till förrät, bulgur, selleri och isbergsallad och panetter till middag. Medans jag satt och rätta hans samhälls uppgift.

Nu är den äntligen inskickad och mina ögon håller på att dö så GOD NATT PÅ ER, nu väntar ennu en vecka av plugg och jobb fan dåååååååååååååååååå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0