BABEL MAJA

Min sköna säng har aldrig varit så obekväm som nu. Jag är verkligen uttråkad, jag vill göra något. Nu har jag varit hemma aldeles för länge och det finns inget nyttigt att göra hemma längre, håller på att tvätta och städa har jag redan gjort. Det blir ingen utgång i dag, pratade med Hedvig väldigt länge i dag om allt möjligt det var trevligt och borde göras mer ofta, som förr. Vi kom iaf fram till att vänta lite med middag och allt då jag fortfarande inte känner mig fullt frisk skolan börjar ju snart och då är det viktigt att vara på fötter igen. Men det får inte dröja länge jag har längtat efter den här middagen hur länge som helst. Kom presis upp från en underbar dusch skrubba hela kroppen och känner mig äntligen lite fräshare, men mitt ansikte är tort som fan, skrubba och återfukta men näsan min är torr som bara den vad ska jag göra?

Jag har iaf kommit fram till att det här halvåret måste jag verkligen hitta ett mer givade jobb, något som jag kan jobba med på helger och efter skolan då och då. Helst ska det vara inom handel då får man en bra Ob lön också. Det skulle verkligen inte sitta fel med ett jobb på H&M eller liknande. Jag längtar verkligen tills jag kan börja jobba igen det blir förhoppningsvis på tisdag. Men jag vill förnya mig hitta nya utmaningar osv. Något roligare jobb också förstås. Sedan måste jag blir duktigare på att hålla kontakten med vännerna, vad händer med oss alvarlig förrut prata jag och Hedvig itelefonen minst 3 gånger om dagen och då vi inte prata så var vi med varandra. Och vi hade pojkvänner då med. Jag gissar på att vi leker lite upptagna men det är slut på det nu, jag ska bli duktigare på att höra av mig till mina vänner som faktikst betyder något för mig, specielt dem som visar intresse tillbaka. Jaime han har inte problem med att hålla kontakten med de han vill ha kontakt med, han går ut och spelar fotboll när han känner för det eller när telefonen ringer, han drar ut med vännerna och chillar, vad gör jag? Jag ligger här i min säng och gör ingenting. Men nu ska det bli ändringar man behöver komma ut och nu under vår terminen så kommer allt bli mycket ljusare och då är de enklare att anpassa sig och orka också.


Hedvig och jag, då var vi verkligen vi.

Vi får se vad Jaime ska göra i dag jag tror han skulle träffa Isak och dra och spela i odenplan.. då antar jag att jag blir hemma om inte någon annan har liksa tråkigt som mig jag behöver komma ut lite iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0