VARNING FÖR KLAGOINLÄGG

Jag känner på mig att det här kommer att bli ett riktigt klagoinlägg så jag börjar med allt det posetiva jag kan tänka på just nu.. Som ni alla vet så har mr sol vågat titta fram vilket har inneburit en härligt dag på smedis tillsammans med de allra bästa. Det var verkligen skönt att inte behöva stressa till jobbet i dag, då jag valde att börja kl 17 istället. Äntligen fick jag chansen att njuta av solen och värmen. Känner mig genast mycket gladare! MedAns killarna spelade fotboll låg jag och Mathilda och Chakad (förlåt de e också man) och pressa i solen i våra tränade kroppar (förlåt igen chakad du är tränad). 

Men för att återgå till mitt klagoinlägg ringeR min chef mig typ två timmar innan jag börjar jobba idag och verkligen ber mig komma till jobbet på en gång för att alkis Idun är sjuk? Jaahap hej då solen, jag kan ju verkligen inte säga nej heller. Så där sitter jag i 6 timmar och ringer på talonger medans alla andra solar, jag vill också! Saken är den nu börjar jag tänka på löner och så där och jag känner inte att jag bör sitta och göra någon annans arbete när jag vet att dem får en så mycket biffigare lön än mig. Är det fel att tänke så? Jag vet inte men jag börjar bli deprimerad på mitt jobb, som förra sommaren när jag grina så fort jag gick utanför dörren såkänns det. Jag behöver verkligen semester jag åker inte förens i slutet av augusti det är så lång tid kvar. Och jag har yttligare att vikariat kvar på mitt jobb 40 timmar i veckan ensam på kontoret, intervjuer och samtal- jag kommer dö. Saken blir inte bättre av att veta att min lön inte kommer motsvara det jag hoppats på, en engång så jobbar jag för en person som får fett lön medans jag som tar alla rester får sitta på min 105:a i timmen. Jag säger bara en sak jag älskar verkligen mina chefer speciellt Camilla hon är guld för mig, jag älskar personalen och jag har träffat vänner för livet, men jag tycker inte om den platsen jag hamnat på. Jag trodde att jag vid det här laget skulle sitta på en högre plats, men det har visat sig att jag får slita sönder mig i deras rester. Efter sommaren så ska ett annat företag få smaka på mig!

Hur som helst i morgon ska jag njuta och bli ompysslad först ska jag möta upp Hedvig och ta tag i vår naturkunskap kurs, sen ska jag fixa naglarna, efter det blir det att möta up Mathilda och Malanie för en lite vin vi alla fyra och lite shoping sedan ska vi dra vidare och äta en god middag. Jag tänker inte bry mig att jag ick piss lön med tanke på hur mycket jag jobba den här månaden. Den här månaden ska handla om mig och bara mig jag behöver uppskatta mig själv för det jag gör.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha va roligt du är när du skriver :P tänker på det där med Chakad!

Vi ses imorgon på en heldag du och jag :D

2009-06-26 @ 19:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0