....

Nu har vårt andra äventyr äntligen börjat, det började i Pucon där vi träffa upp dem andra vi ska äventyra med. Vi kom dit den 5/2 opch åkte där ifrån igår. Vi besökte magiska vattenfal och blå laguner som väckte starka känslor hos alla. Vi gick ut och dansa och barade oss två nätter och satt uppe till tidig morgon och bara festa. Vi bada även termas ( i varmvattenkällor) det var super skönt för kroppen. Pucon var skönt., det dåliga var vädret som begränsa oss. Men meningen var att vi skulle klättra på den efterlängtade vulkanen och åka canoby men tyvärr regnade det varje dag och vädert sög. Jag och Janice höll på att frysa rumpan av oss. Vart är solen igentligen?!  Man får inte klättra när det är så molningt man ser inte ens vulkanen då... Det känns lite tråkigt eftersom att jag pratat om det så himla mycket. Men men sånt är livet.. Jag har en underbar semester iaf och jag har upplevt jätte mycket under den här resan. Nu är det inte långt kvar och vi är här i Valdivia igen på grund av att bilen måste in på lagning. Vi kommer säkert stana här tills på fredag. vilket innebär att vi då har exakt två veckor kvar. Éfter Valdivia ska vi till Temuco som även ligger i södra Chile, men jag vill bara upp till norra nu för att vädret är verkligen inte på vår sida. Jag behöver komma till atacamaöken. Jag känner ett så stort behov över att komma dit, så underbart vackert... Men Jaime behöver träffa sin bror också så att jag vet faktiskt inte hur vi ska hinna... Vi planerar att hoppa av bilen den 22:a och åka och träffa Jaimes bror och familj. Men då blir dte nog inge öken för min del. Jag måste övertala Jaime att förlänga biljetten en eller två veckor. Det skulle verkligen vara det bästa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0