DET BLIR MÅNGA BUSSRESOR

Nu är vi Tillbaka i Valdivia igen. Jag och Jaime var ju på la playa hemma hos Jaimes pappa. Där fick vi en del solstunder och det var underbart där. Efter La playa åkte vi till Pucon där Rodde, Pato, Jojo och Juan även var. Första natten hade jag och Jaime problem med magen, vi hade ätit en pizza i Santiago medans vi vänta på bussen, jag tror att det var den som förstörde oss. Haha på riktigt jag hade den värsta bajs upplevelsen ever! Men eftersom det här inte är en bajsblogg så tänker jag lämna den upplevelsen bakom oss. haha. Hur som helst Pucon är en underbar turist stad massor av äventyr och vulkaner. Första kvällen blev dock en febrig dag på hostel och vi gjorde inte något spevcielt förutom att invänta någonstans att bo. Det var dåligt väder också  vilket gjorde oss mycket gladare.. Dag nummer två åkte Jojo och Juan tillbaka till Valdivia men vi andra stanna kvar, då var det bättre väder så vi gick till stranden och njöt! Senare på kvällen grilla vi i huset som vi lånade av Roddes moster. Sen blev det utgång. Dem andra dagarna såg ungefär lika dana ut. strand, grill, fest. Så nu vill jag verkligen inte festa på ett par dagar iaf. Jag och Jiame åkte tillbaka till Valdiva idag för det är här vi har lämnat alla våra saker. Och vi är bjudna på ett bröllop lite utanför Santiago den 23.e så vi var tvunga att hämta våra kläder inför det. Jag älskar verkligen Valdiva det är jätte vakert mycket natur och när vädret är bra då är det faktiskt helt perfekt! Efter bröllpoet så börjar vårt äventyr på riktigt vi ska börja med pucon och klättra på den aktiva vulkanen och göra lite andra galna grejer. Sen så bär det av uppåt och i slutet innan vi åker hem till Sverige så ska vi förbi Argentina. Fan jag vill inte hem jag vill stanna några månader till, jag som trodde det här skulle bli för läänge.

Den ska vi upp för, ser ni röken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0