PARQUE ARAUCO

Det blev en seg förmiddag för våran del, inte så mycket att göra här i storstaden. Det är alldeles för varmt för att gå springa runt i stan mitt på dan. Solen dödar en, i går var vi och badade i en av de finaste poolerna i Santiago så vi blev ganska brända. Jaimes mormor har stått i köket hela dagen och lagat lunch till oss, en av mina favorit rätter blev det ni vet den där "majspajen" jag prata om förrut? Efter lunch gick iaf jag och Jaime ut en stund vi åkte till den "finare" delen av Santiago och gick runt i gallerian Parque arauco, där hittar man det allra mesta, det var meningen att jag skulle handla ett par shorts för att jag lever i ett par hela tiden. Men jag hitta inga. Köpte istället ett par vårbyxor från Zara och balerina. Jaime fyndade en skinjacka och ett par converse som var helt nya i mina ögon. Hade inte sätt dom förrut! Jag älskar verkligen den gallerian som vi var i, där känner man sig trygg ingen oro att man ska bli rånad eller något sånt och dessutom så finns det fler blonda tjejer än någon annanstans i Chile. Haha jag slipper känna mig ut tittad med andra ord. Vi köpte även en extern hård disk och en fläckt till datorn.

Det var meningen att vi skulle möta upp Jojo, Juan och Janice efter shoopingen och äta middag på Fridays men dem fastade på vägen så det blev inget med det. Jaime och jag njöt av en god drink själva istället! Nu är klockan halv ett här och jag ska snart gå och lägga mig, i morgon ska vi ordna en tacos kväll på svenskt vis för våra vänner här, eftersom det börjar närma sig vårt slut i Santiago. För den här gången iaf.

Hoppas ni inte fryser ihjäl i Sverige, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0